In ce tari din Europa se platesc cele mai mari taxe pentru masini?

27 05 2010

Tarile din Europa de Vest practica taxe care pot ajunge chiar la de doua ori valoarea masinii, in timp ce in Romania acestea sunt de cel mult 10.000 de euro, si atunci in cazul unor masini cu preturi de peste 200.000 de euro.

Danemarca (taxa de prima inmatriculare de 105% din valoarea masinii, pentru automobilele cu pret de sub 10.600 de euro, si pana la 180% pentru cele mai scumpe de 10.600 de euro), Finlanda (taxa de prima inmatriculare cuprinsa intre 12,2% si 48,8% calculata in functie de pret si emisiile de dioxid de carbon), Grecia (taxa calculata in functie de capacitatea cilindrica, cuprinsa intre 5% si 50% din pretul de achizitie), Irlanda (in functie de emisiile de dioxid de carbon, intre 14 si 36% din pret) si Slovenia (taxa intre 1 si 13% din pretul masinii) sunt tarile cu cele mai mari taxe pentru masini din Europa. Astfel, in Finlanda spre exemplu, un Ford Mondeo obisnuit se vinde chiar si cu peste 45.000 de euro, in timp ce aceeasi masina costa sub 20.000 de euro.

Statul roman colecteaza anual 150 mil. euro din impozite pentru cele 4,2 mil. masini din parcul auto national, de aproape sapte ori mai putin decat Grecia, tara cu un parc auto similar si de 70 de ori mai putin decat Danemarca, care are doar 2 milioane de masini, potrivit statisticilor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

In Grecia, se incaseaza anual aproape 820 mil. euro din impozite anuale pe masini. |n total, daca se adauga toate taxele si impozitele directe si indirecte, in Grecia se colecteaza 5,7 mld. euro anual, potrivit datelor ACEA. Acestea includ si accizele pentru combustibili, taxele pentru inmatriculare si taxe pe componente si accesorii.

Explicatia acestor diferente este impozitul auto extrem de redus din Romania, in medie de 37 de euro pe masina, comparativ cu celelalte tari europene comparativ cu 200-300 de euro in celelalte tari europene, precum si necalcularea impozitului in functie de nivelul de poluare.

Ministerul Mediului avea in plan inlocuirea taxei de poluare, platita atunci cand se inmatriculeaza pentru prima data un autoturism in Romania, cu un impozit anual, dupa principiul „poluatorul plateste”. Momentan, aceasta decizie este amanata.

Din impozite auto anuale, cele mai mari incasari sunt in Danemarca, de 9,6 mld. euro, in conditiile unui parc auto de aprope 2 milioane de masini, in timp ce Germania colecteaza cele mai mari venituri din urma industriei auto, de 80 mld. euro, din impozite auto, taxe pe combustibili sau taxe pe componente si accesorii. Germania este in acelasi timp si cea mai mare piata auto din Europa, cu un volum anual de vanzari de peste 3,2 mil. masini si un parc auto care depaseste 40 de milioane de masini.


Acțiuni

Information

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s




%d blogeri au apreciat asta: