Impozite colosale pe masinile cu cilindree mare, inmatriculate in Bucuresti

9 01 2009

Primaria Capitalei a hotarat sa bage mai adanc mana in buzunarul soferilor, majorand consistent impozitul pentru mijloacele de transport, fie ele automobile, autoutilitare, microbuze sau chiar tractoare si autobuze. Masura, aparent gandita pentru a asigura o impozitare mai ridicata a masinilor de lux si o sporire a veniturilor primariei, risca sa produca insa un efect contrar celui scontat, din cauza nivelului aberant al impozitului in cazul masinilor cu cilindree mare. Pentru masinile cu motor de pana la 1600 de centimetri cubi primaria a avut grija ca majorarea, desi procentual vorbind foarte ridicata, sa nu duca impozitul la un nivel aberant.

Proprietariii automobilelor, motocicletelor, scuterelor si motoretelor cu motoare de pana la 1600 de centimetri cubi vor plati cate 8 lei pentru fiecare 200 de centimetri cubi. Astfel, impozitul pentru o batrana Dacie cu motor de 1400 cm3 creste de la 21 de lei (suma datorata in 2006) la 56 de lei in 2007. In schimb, pe palierul cuprins intre 1600 si 2000 de centimetri cubi impozitul creste la 15 lei pentru fiecare 200cm3 ai motorului, fapt care inseamna ca pentru o banala Dacie Papuc Diesel, cu motor de 1,9 litri, proprietarul va trebui sa plateasca un impozit de 150 de lei noi. De aici incolo, cresterile devin colosale, ajungand pana la 120 de lei pentru fiecare 200 de cm3 ai motorului unei masini cu cilindreea peste 3,1 litri. Proprietarul unui automobil cu motor Diesel de 2.3 litri (cilindree foarte raspandita printre masinile mai vechi) va avea de platit in 2009 un impozit de 360 de lei, fata de numai 60 de lei in 2006. Iar o persoana care detine un autoturism cu cilindree de 5000 de cm3 va plati nu mai putin de 3000 de lei impozit. Din pacate insa, fixand asemenea impozite primaria nu va reusi sa castige, ci sa piarda bani. Deja majoritatea dealerilor de automobile au „migrat” in Ilfov din cauza pretului mai accesibil al terenurilor necesare pentru construirea showroom-urilor, iar masinile in leasing nu mai sunt inmatriculate, si deci nici impozitate, in Bucuresti. La fel, o gramada de firme de taxi au luat deja drumul Ilfovului, cel putin din punct de vedere juridic, pentru ca activitatea si-o desfasoara tot in Capitala.

Dupa aceasta majorare colosala de impozit, e limpede ca firmele care au in parcul auto zeci de dubite cu cilindreea cuprinsa intre 2300 si 3200 de centimetri cubi n-o sa verse la bugetul Primariei Capitalei sute de milioane de lei vechi pe an, ci isi vor muta parcul auto pe numele vreunei alte firme din Afumati, Voluntari sau Buftea. La fel, nu e clar cum isi inchipuie expertii primariei ca proprietarii unor masini vechi cu cilindree mare vor varsa la bugetul local, in fiecare an, sume care echivaleaza cu pana la o treime din valoarea de piata a vehiculului respectiv. Ideea trecerii la o impozitare corecta, in functie de valoarea vehiculului, nu pare sa le fi venit functionarilor din primarie, cu toate ca sistemul se practica in majoritatea tarilor europene. Si va fi nevoie probabil de o „migratie” spre Ilfov a inmatricularilor auto pentru ca Primaria sa realizeze ca nu ajunge sa ceri impozite colosale ca sa le mai si obtii.

Ce polueaza mai mult ca o Dacie 1300….?


Acțiuni

Information

2 responses

12 01 2009
jiji patriotu'

In exclusivitate in Romania, poluarea unei masini este taxata :
1. La inmatriculare
2. La impozitare
3. La polita RCA
4. La rovinieta
5. In pretul benzinei (accize)
– posibil sa se introduca si Buvinieta, pt. masinile care circula prin Bucuresti (asta apropos de taxa pe bovine).
Fara voia sa, romanul devine un mare patriot dupa ce-si cumpara o masina, prin faptul ca plateste atatea taxe statului roman, degeaba, doar pentru ca vrea sa iasa uneori, duminica, la un picnic cu familia.

5 04 2009
alexa

la masini de 5000 cm3 impozit de 3000 roni???????astia sunt nebuni????

Lasă un comentariu